Ik ga over een paar weken voor het eerst naar een voetbalwedstrijd van Ajax in de Arena, begint om 20.45. Hoelaat moet ik dan ca in het stadion zijn?

Ik zit op de 2e ring West

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
4.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Als je de hele wedstrijd wil zien, voor 20:45.

Het beste antwoord

Ik denk niet dat je per se vroeg ìn het stadion moet zijn; problemen kunnen er naar mijn idee met name zijn bij de weg ernaartoe en het parkeren. Dit geldt natuurlijk alleen als je met de auto komt. Er kunnen files zijn, het kan moeilijk zijn een parkeerplaats te vinden bij of in (onder) het stadion, en voor de betaalautomaat in de parkeergarage kan nog een lange rij staan. Dan zijn er vaak ook nog ingangscontroles in het stadion.

Ga je er met de auto heen, dan raad ik je aan er rond 20:00 uur aan te komen. Dan heb je ruim de tijd een goede parkeerplek te vinden, die parkeerplek te betalen, eventueel nog naar het stadion te lopen vanaf de parkeerplaats, de ingangscontroles door te gaan en je zitplaats op te zoeken. Je kan overigens ook van tevoren een parkeerplek betalen: dat kan in ieder geval bij veel evenementen.

Kom je met de trein of ander openbaar vervoer dan hoef je met al deze zaken, afgezien van de ingangscontroles, allemaal geen rekening te houden. Vanaf het station Amsterdam Bijlmer Arena kan je in een kwartier à 20 minuten bij je zitplaats zijn als de controles bij de ingang van het stadion niet te lang duren. Aankomen op het station even na 20:00 uur lijkt mij dan ook het verstandigst. Dan ben je zeker op tijd voor het begin van de wedstrijd.