Kan een meisje ook gescout worden door een profclub?

Zaterdag speelde ik een wedstrijd en ik hoorde achteraf van mijn trainer dat er een scout rondliep, maar stel je wordt gescout door welke club dan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
Ik weet niet over welke sport dit gaat, maar er zijn zat vrouwelijke topsporters en teams hoor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ritsuka, even naar de categorie kijken.
Ivana
7 jaar geleden
Ja, meisjes ook. Op televisie is nu een programma van gescoute kinderen en daar zitten ook meisjes bij. De teams die gevormd worden voor de uiteindelijke keuze zijn gemengd. Weliswaar zijn er meer jongens dan meisjes, maar ze zijn er wel.

Antwoorden (2)

ja natuurlijk,als jongens kunnen gescout worden,dan kunnen meisjes dat ook
Maar de scouter moet je wel goed vinden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Uiteraard kan dit, meiden kunnen net zo goed voetballen. Echter worden ze wel voor de vrouwen afdeling van de prof club gescout. Maar dit kan, anders zou je je kunnen beroepen op artikel 1 van de grondwet.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"meiden kunnen net zo goed voetballen." Onware stelling.
alexf52889
7 jaar geleden
Hoezo is dit een onware stelling? Met een beetje training worden ze ook goed
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vrouwen zijn slechter in bijna alle sporten, vandaar dat ook bijna alle sporten gescheiden zijn. Voornamelijk te maken met spierontwikkeling.