Hoe kan ik het witte spul van de voetbalbelijning van mijn voetbalschoenen af krijgen?

Aangezien ik net training had en ze met de nieuwe witte belijning van het voetbalveld bezig waren, heb ik wat van dat witte spul op mijn voetbalschoenen gekregen. Hoe kan ik dat spul weghalen? Ik heb de Nike Mercurial Victory VI FG.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
2.7K

Antwoorden (1)

Belijningsverf bestaat uit gepigmenteerd kalk op waterbasis. Dit geeft vlekken die helaas slecht te verwijderen zijn. Want omdat kalkverf poreus is gaat dit een verbinding aan met zowel de ondergrond als met de vlek. Door aanraking met water zal de vlek zelfs verergeren, want je activeert daarmee de kalk in het product. Ook moet je niet wrijven.
Deppen met sponsje dat je in een zure vloeistof drenkt is het beste. Bijvoorbeeld met azijn of met karnemelk.
Amadea