moet je professioneel voetballer zijn geweest als je een voetbaltrainer wil worden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
3.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee dit is zeker niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Neen, want je hoeft ook niet eerst een koe te zijn geweest om melkboer te worden (Leo Beenhakker)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet wel een opleiding hebben gevolgd. Kan bijvoorbeel bij mondriaan, die leiden je voor dat soort beroepen.

Antwoorden (2)

Nee. Je hebt alleen de benodigde opleiding er voor nodig. Het wil alleen dat veel sporters op middelbare leeftijd als te oud worden voor de sport. Je hebt door al de trainingen en ervaringen al een goede ondergrond samen met de opleiding om door te kunnen gaan in de sport en hiermee je kennis door te geven.
7 jaar geleden
Niet per se, maar het is wel handig als je zelf weet hoe het voelt om daar om het veld te staan. Maar niet elke toptrainer is zelf profvoetballer geweest, kijk bijvoorbeeld naar Mourinho. Hij heeft zelf als voetballer maar een korte carriere gehad en is toen sportwetenschappen gaan studeren, waarna hij als trainer grootste dingen bereikt heeft.