waarom drinken voetballers altijd thee in de pauze?

mijn ervaring drinken ze bij voetbalverenigingen thee in de pauze

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Voetbal
6K

Het beste antwoord

Omdat thee een goedkoop drankje is om in de rust de vochtbalans weer op peil te brengen. Maar op hogere voetbalniveaus is men inmiddels bezig met allerlei verantwoorde dorstlessers, energiedrankjes en ander vocht wat het herstelproces zo snel mogelijk weer op gang brengt.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een warme drank in je maag is beter dan een koude drank bij inspanning en krijg je in de tweede helft geen maagklachten. En je moet blazen en drinken zodat je niet zoveel drinkt zodat je niet moet plassen binnen 45 minuten.

Toegevoegd na 2 minuten:
En het is ook volgens mij een historisch gegroeide zegswijze omdat men in het begin alleen maar thee, de goedkoopste warme drank, dronk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, achter weet ik wel dat thee vroeger alleen voor de rijken was weggelegd, maar dat heeft niks met voetbal te maken.