Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me minder stijf voel na het voetballen?

Ik vroeg me af of er remedies zijn tegen de stijfheid na het sporten, iets met voeding of drinken of zo of andere mogelijkheden...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Voetbal
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een goede warming up voor het sporten en cooling down na die tijd.
Rekken en strekken (dynamisch voor en statisch na).
Lekker warme douche nemen.
Veel water drinken.
Koolhydraten + eiwitten eten na je training (voor aanvullen glycogeenvoorraad en herstel spieren).
Blijven bewegen op een rustige manier, stilzitten veroorzaakt stijfheid.
Als je buiten voetbalt, zo snel mogelijk warm aankleden na die tijd, anders koel je zoveel af.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Het gevoel van stijfheid komt door dat de spieren minder soepel zijn. Door dat je bij voetballen je spieren anders gebruikt verkorten en verlengen ze op een andere manier dat wanneer je ze normaal gebruikt. Dus een goede warming up en cooling down oefeningen doen. Dus enkele oefeningen waardoor je spieren voorbereid op het voetballen en enkele waarmee je spieren voorbereid op het normale gebruik. Een trainer of een fysiotherapeut weet welke oefeningen bij jou tak van sport en lichaam past.

De truc is soepel houden van de spieren en deze niet overbelasten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding