Welke professionele clubs hebben een meisjesopleiding?

Voor voetbal, want veel clubs zijn er mee gestopt. Of andere goede voetbalscholen voor meisjes...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
5.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi vivian. Er zijn van de eredivisieclubs een aantal die ook meisjesopleidingen hebben, namelijk:
- ADO denhaag
- fc Twente
- Ajax
- PSV
- Heerenveen
- Telstar
- pec Zwolle Groetjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Telstar is geen Eredivisieclub.
Voor de rest correct! Als toevoeging, dit zijn de enige profclubs met een meisjesopleiding. Wanneer je van plan bent te gaan voetballen, kun je beter beginnen bij je plaatselijke voetbalclub. De meeste amateur-voetbalclubs hebben ook meisjesteams!

Antwoorden (2)

Sowieso heeft ajax een meisjesopleiding, ook weet ik dat telstar veel meisjes hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat ik je even uit de droom helpen, om bij een profclub te komen zul je moeten worden gescout.
Het is niet zo dat je naar PSV (die hebben er één) kunt gaan en je daar jezelf kunt aanmelden.
Het beste kun je gewoon naar een wat grotere, beter bekende amateurclub voor meiden gaan en daar aan de slag.
Als je goed genoeg bent, haal je vanzelf de hoogste elftallen, waar de scouts aanwezig zijn.

De top in Nederland komt uit in de BeNeLeague, een competitie met Nederlandse en Belgische dames-elftallen.
Voor Nederland spelen hierin de teams van :
ADO, Ajax, FC Twente, Heerenveen, wolle, PSV/FC Eindhoven en Telstar.
Daaronder zit een Topklasse met 12 louter Nederlandse clubs, te weten:
Saestum, Buitenveldert, RKHVV, Ter Leede, DTS Ede, Fortuna Sittard, Wartburgia, Fortuna Wormerveer, Jong FC Twente, Oranje Nassau, RCL en Reiger Boys.

Wellicht dat je bij één van die clubs in de jeugd kunt beginnen?