Hoe wordt ik mentaal agressiever op het voetbalveld ?

Ik ben een voetballer, ik sta rechtsachter.
mijn trainer zegt dat ik het best goed doe maar dat ik agressiever moet zijn.
Maar mijn probleem is, het lukt niet echt om agressiever te zijn.
Hoe zou ik toch agressiever kunnen worden ?

Toegevoegd na 4 minuten:
En nog een tweede vraag, hoe kan ik sterker op mijn benen staan, als ik een duw krijg, val ik niet in de grond maar de tegenstander kan mij wel makkelijk van de bal zetten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
5.2K

Antwoorden (1)

Je moet niet agressief worden. Agressie (boosheid) leidt af van wat je wil. Profvoetballers proberen hun tegenstander boos te maken door beledigende opmerkingen te maken en dergelijke. De tegenstander heeft dan meer oog voor de speler dan voor de bal. Ik hoor leiders/trainers ook vaak roepen: feller er in gaan. Dat wordt vaak verward met "een overtreding maken". Wat je moet doen is concentreren op de bal en een duel zonder angst ingaan (dat is al moeilijk genoeg). Steviger op je benen staan is van heel veel zaken afhankelijk en ligt ook aan je lichaamsbouw. Bij veldvoetbal mag je best een duw geven, probeer dat op het juiste moment te doen, dan blijf je zelf in positie.
Dus: laat je niet afleiden, reageer niet op tegenstanders, ga het duel zonder angst in en gebruik je lichaam op het juiste moment (duwtje is meestal voldoende).