Waarom is het salaris van een voetballer altijd openbaar bekend?

Dat vroeg ik mij af.
Wij weten toch ook niet van elkaar wat we verdienen? Hoezo is dat bij voetballers wel so.
Wordt het bekendgemaakt op de website?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K

Antwoorden (2)

Dat komt ( volgens mij ) omdat voetbal een erg bekende sport is , en er te veel nieuwsgierigheid zou zijn als ze het niet vertelden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn vele miljoenen geïnteresseerden in het voetbalspelletje, voor jouw en mijn werk is die interesse er minder. Vandaar dat allerlei media proberen salarissen van voetballers te achterhalen. Officieel is dit echter vaak niet, dus de salarissen die de ronde doen over voetballers zijn normaal gesproken schattingen (bijv. vanuit 'betrouwbare bronnen', of te achterhalen via jaarcijfers van clubs).