Waarom kwam Puyol de wereldbeker in het stadion brengen op het WK?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

De trofee word altijd doorgegeven door een speler die wereldkampioen is aan de nieuwe wereldkampioen.

uiteindelijk kiest de fifa wie van die ploeg de beker mag overhandigen.
de fifa heeft puyol gekozen omdat hij sinds 30 mei gestopt is bij Barcelona (na 20jaar dienst!) door aanhoudende blessure maar zal nog steeds actief zijn bij Barcelona.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Was Puyol ook niet aanvoerder toen spanje de beker won?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja. En Spanje kreeg de beker in 2010 van Cannavaro, aanvoerder van Italië in 2006. De FIFA kiest dus niet zomaar iemand, snap niet waar de antwoordgever zich op baseert. Zie ook geen bronnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
had nog een betere bron maar ben die even kwijt (maar zal hem wel terug vinden) deze bron zegt ook al genoeg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Danku !