Waarvan komt de naam "De Rode Duivels" en heeft elk elftal van een land een naam?

Er wordt in artikels altijd gesproken over "De rode duivels tegen de VSA" of "De Rode Duivels tegen zuid-korea", maar heeft elk land zo'n naam voor zijn elftal?

Tot nu toe heb ik alleen maar gehoord over de rode duivels, maar België is toch niet het enige land die zijn elftal een naam geeft?

En, vanwaar komt de naam: "De Rode Duivels"?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
10K

Antwoorden (1)

De naam Rode Duivels Refereert aan de kleur van het tenue en de agressiviteit van het spel van het team ten tijde van het ontstaan van de bijnaam in 1906, toen deze voor de eerste maal gebruikt werd door een redacteur van het tijdschrift La Vie Sportive.

En vast niet elk land heeft een bijnaam voor het team, maar er zijn er wel heel veel, zie de lijst op wikipedia