Mag je een keeper als veldspeler gebruiken?

Stel, je hebt een keeper van het kaliber Rogerio Ceni op de bank zitten. En je team staat met 1-0 achter. Mag je deze dan als veldspeler inbrengen in de hoop dat hij de stand gelijk trekt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
5.2K

Het beste antwoord

Ja, dat mag, al zal hij wel hetzelfde tenue moeten dragen als de rest van de veldspelers en dus niet zijn keeper-kleuren.

Overigens mag ook de keeper zijn goal verlaten en gewoon mee voetballen. Alleen mag hij buiten zijn eigen doelgebied de bal uiteraard niet met de hand vastpakken, net zoals de rest van de veldspelers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doel je nu op het amateurvoetbal of op het professionele voetbal? Want in het amateurvoetbal zullen ze hier niet zo moeilijk over doen, maar in het professionele voetbal..?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de spelregels zijn voor iedereen hetzelfde... Jaren geleden fameuze beelden gezien van een keeper die in de laatste minuut scoort op een groot kampioenschap, vraag me alleen niet waar, wanneer en wie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Komt in elke competitie voor dat een keeper in de laatste seconden bij een cruciale achterstand (zoals een bekerfinale of slotdag van de competitie) meegaat naar voren om wellicht de bal in het doel van de tegenstander te werken. En heel soms lukt dat ook.