Wat is een goede trainingsbal voor mij?

Ik zit in de B en ik wil graag een Derbystar voetbal kopen. Je hebt hier echt heel veel keus van. Welke bal is geschikt om mee te trainen, die net zo zwaar is als bij de B-junioren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Antwoorden (2)

Bron 1: Bij B, A junioren en senioren wordt gespeeld met een bal, maat nummer 5, met een maximaal gewicht van 450 gram, minimaal 370 gram.

Bron 2: Artikel 39 – Reglementen amateurvoetbal ‘12-’13 - Reglement Wedstrijden Amateur Veldvoetbal (blz.43)

De wedstrijden worden gespeeld met een bal die aan de volgende waarden voldoet:

Klasse A, B en meisjesjunioren 16-19 jaar: balnummer 5 met een omtrek van ca. 70 cm en een maximaal gewicht van 453 gram;
Klasse C, D en meisjesjunioren 13-16 jaar: balnummer 5 (omtrek van ca. 70 cm) en een maximaal gewicht van 370 gram;
Klasse E en F: balnummer 5 (omtrek van ca. 70 cm) en een maximaal gewicht van 320 gram.

Dus kies een bal met een omtrek van circa 70 cm met een gewicht van maximaal 453 gram en minimaal 370 gram.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de A en B-junioren wordt gespeeld met eenzelfde wedstrijdbal als bij de senioren. Dit betekent dat hij van de knvb moet voldoen aan de volgende eisen:
Omtrek van 70 cm (maat 5) en een max. gewicht van 453 gram.

Ik ga ervanuit dat jij op zoek bent naar een niet al te dure bal van derbystar.
Daarom mijn volgende advies:

Derbystar Classic Light. Het gewicht van deze bal is 360 gram en het is een maat 5 bal. Bovendien kost deze bal op de volgende site (http://www.voetballenwinkel.com/derbystar-classic-light-4x3-vlakken-3391/) , slechts €25, wat de goedkoopste officiële derbystar wedstrijdbal is.

Hopelijk heb je er wat aan!