Hoe wordt je profvoetballer bij 1e league?

Hallo,

Kun je als 17 of 18 jaar beginnen met voetballen en dan later pas profvoetballer worden als je veel voor doet? terwijl je van te voren bijna nooit voetbal hebt gespeeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Zoals hierboven eigenlijk al aangegeven wordt: het is heel erg moeilijk om op late leeftijd te beginnen met voetballen en dan ook nog door te breken.

Het punt is dat er bij voetballen meer komt kijken dan alleen rennen en een bal trappen. Je moet leren hoe je in positie moet lopen (dit kan jaren in beslag nemen), je moet leren hoe je een bal aanneemt, je moet leren een strakke pass te geven, je moet leren schieten met je wreef, je moet timing ontwikkelen om te kunnen koppen enzovoort enzovoort. Facetten zoals het ontwikkelen van inzicht in het spel groeit met de jaren, maar dan moet je wel actief bezig zijn met de sport.

Profvoetballer gaat mijns inziens niet meer lukken, tenzij je een echt natuurtalent bent. Maar zelfs dan mis je een aantal basis vaardigheden. Als je nu hard aan de slag gaat en regelmatig oefent dan kun je de belangrijkste balvaardigheden wel redelijk onder de knie krijgen. Maar het krijgen van spelinzicht en dergelijke gaat heel moeilijk worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegenovergestelde is waar. Spelinzicht is redelijk makkelijk te leren mits je weet waar je mee bezig bent. In de jeugd leer je gigantisch veel techniek en balgevoel. Dit kan op die manier een soort 2e natuur worden, op je 18e zal je nooooit meer het balgevoel kunnen krijgen wat je anders had vehad.

Andere antwoorden (1)

Dit is bijna onmogelijk, veel voetballers voetballen al vanaf hun 6e of jonger. Je mist veel basisvaardigheden, techniek en inzicht. Of je moet meer talent hebben dan Messi maar dat betwijfel ik