Zijn de voetballers uit de Jupiler League (1e divisie) full prof of semi-prof?

Verdienen de gemiddelde Jupiler league spelen zijn geld met alleen voetbal of hebben ze ook nog een baan naast het voetbal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
3.2K

Antwoorden (2)

De meeste spelers uit de jupiler league verdienen hun geld net zoals andere voetballers. Dit is natuurlijk wel minder dan in de andere divisies. Na wat research blijkt dat het gemiddelde inkomen voor een jupiler voetballer rond de €40.000per jaar ligt. Vergeleken met het gemiddelde van de eredivisie die rond de €240.000 ligt is die aanzienlijk minder. Maar lijkt mij nog steeds een uitstekend loontje om van te leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen verdienen ze (bijna) allemaal hun geld met voetballen.
Je moet als prof voetballer meestal 4 x per week trainen en je hebt 1 wedstrijddag dus eigenlijk is het gewoon een fulltime job.
Iemand die ik ken voetbalt bij Go Ahead Eagles en hij moet om 09:00 bij de club zijn en gaat om 17:00 pas weer naar huis en dat 4 x in de week.
Jeugdspelers krijgen meestal minimaal €1.200 zodat ze rond kunnen komen, en dus niet er bij hoeven te werken.