Hoe kan ik zien welke scheenbeschermer voor links is en welke voor rechts?

Ik heb scheenbeschermers voor voetbal. Er staat niet duidelijk in welke voor links is en welke voor rechts is. Ik heb wel een enkelbeschermer aan vast. Moet die juist aan de binnenkant of buitenkant van mijn voet?nogmaals, het staat er niet op en ook niet op de verpakking.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
17.3K

Antwoorden (4)

Als ze helemaal symmetrisch zijn, maakt het niet uit. De flap met klittenband naar links of naar rechts maakt niet uit. Trek ze gewoon aan en kijk wat het lekkerste voelt. Na 5 wedstrijden zijn die scheenkabben naar je been gaan staan en dan wordt/is het wel duidelijk. NOOIT zonder scheenkabben het veld op; scheenbeenbreuk is errug pijnlijk en je bent meer dan een half jaar uit de roulatie (niet alleen met voetbal).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn niet symmetrisch. Er zit een enkelbeschermer aan vast en ik moet weten aan welke kant die moet.
scheenbeschermers horen niet op je voet, maar op je schenen.

Daar zit een bot die bijna tegen je huid aan zit en wat gemakkelijk pijn kan doen als er iets keihard tegen aan kom, zoals tijdens het voetbal spel als iemand er tegen aanschopt, of een bal die daar tegen aan komt.

Het moet dus aan de buitenkant, en niet aan de binnenkant van je onderbeen. Het maakt ook niet uit welke links, of rechts moet.

Het grote stuk moet boven, en het smallere stuk moet beneden. Soms zit er ook iets aan wat om je hiel moet, zodat het niet door je sok gaat "zwerven".

Wat veel voetballers ook doen is de bovenkant van je sok omvouwen, zodat het er netter uitziet en niet zo slordig...

Als dat niet zo is, zoals ik al zei: grote stuk boven, kleine stuk beneden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap zelf wel dat ik dat ding niet op de kop moet doen. Ik bedoel dat gedeelte die bij mijn enkel zit. Mijne bestaat uit 2delen. Een gedeelte voor de schenen en een stuk voor de enkel. Waar dat stuk voor de scheen moet, snap ik wel, maar dat enkelgedeelte kanmaar aan eén kant
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom upload je dan geen foto bij je vraag? dat is wel wat makkelijker beantwoorden dan....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buitenkant lijkt me, daar ben je het kwetsbaarst als je andere voetballers tegenkomt
Als je maar een enkelbeschermer hebt per scheenbeschermer zou ik hem aan de buitenkant dragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn scheenbeschermers zijn niet symmetrisch als dit bij jou wel zo is maakt het niet uit. zijn ze ook niet symmetrisch dan moet je zorgen dat het hoogste gedeelte net onder de knie aan de buitenkant zit. als er dan een voet op je scheen komt heb je aan de buitenkant meer bescherming als aan de binnenkant. aan de binnenkant wordt je meestal niet getrapt.