Aantal spelers voetbalteam wilt lager spelen omdat daar vriendjes spelen. Hoe als vereniging hier mee omgaan?

We hebben op de club maar 1 D team. Sinds het nieuwe seizoen zijn er een aantal E spelers naar de D gegaan. Nu spelen ze niet meer met hun vriendjes die achter gebleven zijn bij de E. De jongens die naar de E zijn zijn net goed genoeg dat niveau te onderhouden. We kunnen de vriendjes niet meeplaatsen naar de D omdat ze daar nog niet goed genoeg voor zijn. Maar als we de jongens uit de D terugplaatsen hebben we geen D meer. En als we daarop ingaan geven we hun dan niet te veel macht over hoe wij omgaan met de gang van zaken op de club? De club is juist net weer aan het groeien na een rustigere periode qua spelers. Dus de spelers kwijtraken is ook niet ideaal. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dat de taak is van de ouders. Ben zelf ook op m'n zesde bij een club gegaan. Dan weet je ( in elk geval de ouders) dat je om een bepaalde tijd een niveau om hoog gaat met (een deel van) je team.
Het is aan de ouders om duidelijk te maken dat dit erbij hoort en altijd zo zal blijven. Grote kans dat ze over een tijdje wel weer samen in een team zitten.
Teek er vooral niet te veel tijd in zou ik zeggen. Evt een brief aan de ouders met de stand van zaken.

Antwoorden (1)

Ik zou het probleem duidelijk maken bij de ouders en de indeling zo laten. Maar misschien kunnen het E en D gezamenlijk trainen?