Vaak last van pijntjes hoe kan dit?

Hallo,

Ik ben een gezonde meid van 19 jaar sport gemiddeld 4x in de week het liefst wil ik meer maar mijn lichaam laat dat niet toe. Ik heb sinds 1,5 jaar elke dag het gevoel alsof ik een marathon heb gelopen, de ene keer is het erger dan de andere keer. Klachten die daarbij komen zijn: Nek zit vast en rug, last van heupen en knie. Ik ben al bij een osteopaat en een fysiotherapeut. Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb ook vaak last van zware benen en het gevoel alsof ik nog wel harder kan rennen maar het niet lukt. Dit alles belemmert het sporten en dat is iets wat ik heel graag doe! ik heb btw ook inspanningsastma ik weet niet of dat iets met elkaar te maken heeft.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas, dit is niet het Medisch Loket, toch gewoon naar de huisarts gaan!
Amadea
11 jaar geleden
Een gezond persoon heeft geen last van pijn. Jij bent dus niet gezond, maar alleen een arts kan beoordelen door middel van onderzoek wat er met jou aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zien me aankomen met zo,n vage vraag! vandaar dat ik ook zeg of er iemand "ervaring" mee heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hehe... nou ja, hoe vaag je vraag ook is, ze zijn wel wat gewend hoor. Als je er echt mee zit dan zou ik toch gewoon naar de huisarts gaan. En anders even de komende tijd in een schriftje (of excel :P) bijhouden wat je allemaal gedaan hebt voor inspannende dingen op een dag en wat voor pijn je hoe laat en voor hoe lang hebt. En hoe erg de pijn is.
Dan kun je wat dat betreft iets minder vaag zijn naar de huisarts toe.
Ritsuka
11 jaar geleden
Overbelasting, je lichaaam wil rust en geeft eit aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe het met je gewicht gesteld is, maar zeker als je weinig reserves hebt, is het vrij normaal dat je lichaam letterlijk schreeuwt om rust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, ik zie het al ; 1.78 en 64 kilo .
Als je ZO veel en Zo intensief wilt sporten, zul je toch voor voldoende energie moeten zorgen. Meer eten dus, dan piept je lijf minder snel dat het niet meer verder kan.
An sich is je BMI (nog) goed/ ben je goed op gewicht, maar je vraagt met vier keer intensief sporten wel HEEL erg veel van je lichaam. Vermoedelijk ben je dus erg gespierd/laag vetpercentage, wat je strikt genomen te licht maakt voor wat je vraagt van je lijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Marleen, Inmiddels weeg ik 65, ...? dat is neem ik aan toch een goed gewicht? er zit echt nog wel wat vet hier en daar. Kwa eten doe ik gezond 3x op een dag en tussendoortjes. Denkje dat ik nog meer moet gaan eten?
Ritsuka
11 jaar geleden
Hier en daar vet hoort ook als gezonde meid, dat heb je nodig voor je vruchtbaarheid.
Wat eet je precies op een dag als ik mag vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar heb je toch niet genoeg energie om het intensieve sporten tegen te houden. En als dat het niet is, blokkeert iets anders je blijkbaar, Hoe dan ook, luisteren naar je lijf kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de ochtend: Brood 2 a 3 boterhammen.
In de middag: Verschilt, 4 boterhammen? broodje bakker bart enz
In de avond: Rijst Pasta, soms frietjes :) groente salade elke dag fruit. Tussendoor: yogurt , crusli , peperkoek.
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat je eet klinkt volgens mij wel goed, je merkt zelf het beste of dit voldoende energie levert. Ik zou wel kijken of je meer eiwit aan je eten kan toevoegen, dit is belangrijj voor spierherstel bij veel sporten.
En toch proberen om eens rust te nemen, 2 weken niet sporten, ook al wil je graag.
Kijk eens of de klachten dan verminderen. Lijst met eiwitrijke producten: http://www.fitnesstreats.com/2012/04/what-does-20-grams-of-protein-look-like/
Ritsuka
11 jaar geleden
Lees dit ook eens, symptomen van overtrainen. Staan er herkenbare dingen tussen?: http://fitvillains.tumblr.com/post/30535879184/can-you-hit-it-too-hard-10-signs-symptoms-of
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel!

Het beste antwoord

Je spieren zijn niet lenig genoeg. Wanneer je spieren lenig zijn, kunnen ze meer trekken. Probeer dus elke dag rek-en-strek oefeningen te doen (Hamstrings, kuiten, lies etc.) Zorg er wel voor dat je blijft trainen om je spieren sterk te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

volgens mij doe je gewoon te veel, je overvraagt jezelf en je lichaam roept om rust. 3x sporten wat minder intensief is ook okay hoor. luister maar goed naar je lichaam, ik kan het weten - heb mezelf vaak overbelast en heb nog die neiging. sterkte! het vraagt en vergt inzicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat toch moeilijk als je op voetbal zit en 2x in de week traint en 1 wedstrijd hebt. Iemand van 19 moet daar toch gewoon tegen kunnen!?
Ritsuka
11 jaar geleden
Wij kennen jou niet precies, hoe lang en hoe intensief je sport, en wat je eet, hoeveel je eet en hoeveel je slaapt