Hoe wordt je sneller met voetbal, gewoon sneller de bal onder controle houden, wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
2.3K

Het beste antwoord

Je moet oefenen met hooghouden. Als je een goede balcontrole hebt kun je de bal met links rechts links rechts etc. op een hoogte van ongeveer 30 cm (of lager) meer dan 100 keer hooghouden. Als je dit kunt, kun je zeggen dat je een goede balcontrole hebt.

Nu is het natuurlijk onmogelijk om dit meteen te kunnen. Begin eerst met één been. Je doel is om 100 keer hoog te houden. Als je bijvoorbeeld tien keer kunt hooghouden met rechts, probeer dan 10 rechts, 1 keer links. Als je elke dag een uurtje oefent, kun je dit binnen een paar dagen tot een week.

Verder kun je jezelf aanmelden bij een voetbalvereniging, daar kom je dan in een team en kun je met andere mensen trainen. Die kunnen je ook veel vertellen over hoe je (bijvoorbeeld) een betere balcontrole krijgt, maar ook over andere aspecten van voetbal.

Veel succes met oefenen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn wel internetsites die voetbaltrainingen aanbieden, maar vaak moet je daar lid van worden en dat kost geld.
En dan gaat het vaak om clubtrainingen.

Meestal bestaat de voetbaltraining over het algemeen uit de onderstaande onderdelen.

conditietraining
looptraining
krachttraining
balvaardigheid
partijvormen

Het belangrijkste bij het voetballen is het beschikken over de juiste voetbaltechniek. Hoe sterk je bent of hoe snel je ook kunt hardlopen als je niet over de basisbeginselen van de voetbaltechniek beschikt kun je nooit een goede voetballer worden.
Op deze site lees je daar meer over:
http://voetbal.trainenkunjeleren.nl/regels-voetbaltraining

Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk toch:
Oefenen, oefenen, oefenen.
Liefst met anderen. Liefst in een club met een behoorlijke trainer. Maar er is al heel veel wat je zelf met een bal kan doen.
Veel DOEN dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe ik sneller ben geworden is elke dag rennen en dan kun je na een paar weken sneller rennen .