Hoe lang mag de extra tijd bij de 90e minuut maximaal zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
18.6K

Antwoorden (5)

Is er niet, net zo lang lang als nodig is als er niet gevoetbald is. Tenzij de wedstrijd gestaakt is natuurlijk.
11 jaar geleden
rose
11 jaar geleden
Meer dan 45 minuten zal het nooit worden...
Uiteraard is er een (theoretisch) maximum, namelijk 45 minuten.

Er wordt immers tijd bijgetrokken voor niet gespeelde speeltijd in de voorbije wedstrijd helft. Dat kan (en mag) nooit meer zijn dan de officiele speeltijd. Maximaal 45 minuten, derhalve.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als er tijdens blessuretijd weer een tijdje niet gespeeld kan worden ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan komt daar weer extra blessuretijd bovenop, dat niet wordt aangegeven. Dat gebeurt ook wel eens als er bijvoorbeeld 5 minuten extra tijd worden gegeven en er daarin nog wordt gewisseld/tijd gerekt: dan komt er nog wat bovenop.
rose
11 jaar geleden
Maar dat is dan niet de extra tijd 'bij de 90e minuut'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, er kan nooit meer dan 45 minuten worden aangegeven. Maar in de praktijk komt dat natuurlijk nooit voor, de grootste nog enigszins realistische blessuretijd ligt rond de 15 minuten.
rose
11 jaar geleden
Vandaar mijn "(theoretisch)"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, ik heb verder ook niks aan te merken op je antwoord hoor, antwoord klopt exact, dus gisteren al 'geplust' ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou dit maximum op 45 minuten liggen? Stel, een speler raakt dusdanig geblesseerd dat deze gereanimeerd moet worden op het veld, traumahelikopter erbij, etc. etc, en we zijn 60 minuten verder. In de praktijk zal er natuurlijk niet verder gespeeld worden bij een dusdanig voorval, maar we spreken dan ook van een theoretisch vraagstuk. In dit geval zou er dan 60 minuten extra tijd worden bijgetrokken, of zie ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zie je verkeert Bliets. Een officiële helft duurt maar 45 minuten. Als er die 45 minuten niet gespeeld wordt, moet er dus 45 minuten extra worden gespeeld, om die tijd in te halen. Dat er vervolgens nog 15 minuten lang iets anders gebeurt, is niet relevant. De helft duurt dan wel 45+15+45 minuten lang, maar er wordt alsnog maar 45 minuten gevoetbald. Er kan natuurlijk niet opeens meer voetbaltijd komen omdat er een blessure o.i.d. is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, goede aanvulling 09090989!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah zo. Inderdaad, duidelijk.
Bij het EK kan het wel langer dan 3 minuten duren, gister bij Italie-Duitsland was er 4 minuten verlenging.
ooit bij ajax-ado den haag was er ook 10 minuten verlenging dus het kan flink lang duren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt van de blessuretijd af die wordt bijgehouden door de man met borden, daarnaast kan er ook verlengd worden als de stand op 0-0 is door 2 extra kwartier en daarnaast nog strafschoppen, de langste blessuretijd was volgens de bron 23 min
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is ooit, bij Arsenal - Liverpool, in 2011 nog, 8 minuten blessuretijd toegevoegd, maar de scheidsrechter liet nóg langer doorspelen, namelijk, tot de 102e minuut, dus 12 minuten. Maar dat zijn slechts uitzonderingen, volgens mij zijn hier geen specifieke regels voor, en zal de scheidsrechter de grens zelf trekken.