Hoe komt het dat je de bal zo goed hoort met voetbal op tv?

Nu bij ned-ierland hoor je de bal heel goed als er tegen geschopt word, hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
6K

Het beste antwoord

Veld microfoons staan in verhouding met de stadion microfoons harder.
Zo hoorde je met het WK die vuvuzela toeters ook amper :-)

Lang leve de techniek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er staan veel microfoons langs het veld, die nemen dat op, vroeger maakte men dit geluid er bij, door bij ieder schot hard of juist zacht ergens tegen aan te slaan.
Dat viel pas op, als ze er eentje miste.
Dan zag je de trap wel, maar hoorde niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het goede antwoord staat er al maar ik wil even toevoegen dat de "tok" die je hoort ook langs de lijn te horen is. Deze is dus nog niet versterkt door de microfoons ed. Grensrechters maken dankbaar gebruik van de "tok" waardoor zij kunnen beslissen of een speler buitenspel staat of niet met het moment van passen. Zonder dit geluid is het bijna niet te zien voor een grensrechter.

De "tok" die je dus op tv hoort komen dus door de microfoons langs de lijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat komt doordat er microfoons langs het veld staan. het geluid beweegt zich in de vorm van golvenen en kan ook terugkaatsen, daardoor kun je eigenlijk elke bal wel horen.