Hoe wordt ik (zo snel mogelijk) tweebenig met voetbal ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
10.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud ben je..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel veel oefenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@frituurvet, vraagsteller is 15 zie zijn profiel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uhhmm..... Veel trappen met beiden voeten (vooral je slechte), gericht op een bepaald punt/doel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Frituurvet ik ben 15

Antwoorden (4)

Door heel veel te oefenen. Probeer oefeningen te spiegelen. Wat je eerst met je "goede" been doet probeer je met je "slechte" been na te doen. Bijvoorbeeld voorzetten met je "goede" been, voorzetten met je "slechte" been. Dribbelen en passeren met je "goede" been, dribbelen en passeren met je "slechte" been. Vrije trappen met je "goede" been nemen, vrije trappen met je "slechte" been nemen. Ook zou je kunnen hooghouden met je "slechte" been voor meer balgevoel.

Er zijn genoeg mogelijkheden maar het belangrijkste is dat je veel oefent en zorgt dat, als je de bal aan je "slechte" been hebt, het als natuurlijk aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ken je toevallig Mateja Kezman nog?

Toen hij naar Fenerbahçe Istanbul verhuisde had hij ooit het volgende gezegd.

"Dat ik 2 sterke benen heb is te danken aan dat ik vroeger mijn ene been expres heb gebroken zodat ik mezelf verplichte om met ander been te spelen. Na een tijdje is dit me dus ook gelukt" zei hij.

Vond ik wel aangrijpend :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, dankje voor de reactie, maar ik was eigenlijk niet van plan om mijn been te breken :)
Het beste wat je kunt doen is je voortaan inbeelden dat je linksvoetig bent (indien je nu rechtsvoetig zou zijn) (of andersom). Ik ben het op een bepaald moment zo leuk gaan vinden om met m'n zwakkere been te gaan oefenen dat ik zelfs niks anders meer wou. Probeer dus altijd met je zwakkere been te oefenen, want je zult sowieso in wedstrijden vooralsnog je betere been het meest gaan gebruiken. Dus je houdt het wel in balans, het is niet zo dat je door enkel met je zwakkere te gaan oefenen je betere been niet meer zou onderhouden. Ik heb het hier dan vooral over het individueel trainen, dan moet je gewoon de nadruk op je zwakkere leggen. Al vind ik het woord 'moeten' verkeerd uitgedrukt. Bij mij was het in ieder geval van niks anders meer willen... Buiten wedstrijden en trainingen om wil ik nog steeds liefst met m'n zwakke been oefenen. En ik merk steeds meer dat het vruchten gaat dragen in wedstrijden. Ik geef nu vaak voorzetten of passen of schoten op doel met m'n mindere voet en soms vraag ik me zelfs al af of m'n mindere voet eigenlijk niet m'n betere is. Vaak kan ik bepaalde nieuwe oefeningen beter met m'n mindere dan met mijn 'beste'. Veel succes! Het is fantastisch als mensen tweebenig willen zijn! Ik zeg altijd, een speler die maar met één been kan voetballen is eigenlijk een invalide, in m'n fantasie speelt heeft die letterlijk maar één been en kan hij het nooit winnen van iemand die ze allebei heeft. Een heel goeie oefening is dribbelen met de bal aan je mindere voet. En behendig worden met de onderkant van je schoen, door de bal onder je voet heen en weer te bewegen, zowel vooruit, achteruit, als links en rechts. Je kunt ook oefenen met een tennisbal, zoveel mogelijk de bal bewegen met je mindere voet tot je een 'fingerspitzengefühl' krijgt, maar dan in je tenen... Ik heb respect voor je, ik geloof dat spelers die graag tweebenig willen worden het kunnen maken in het voetbal. Mijn favoriete speler, na Messi, die ook best wel tweevoetig is (ik zag 'm onlangs nog een stifertje over een keeper doen met z'n rechter, perfect geplaatst) is Neymar. Die kan ontzettend goed dribbelen met beide voeten en trapt vaak perfect met links en rechts. Nog een laatste tip: als je rechtsvoetig bent, zoals de meesten, moet je wedstrijden bekijken in spiegelbeeld (dat kan met de meeste video-spelers zoals VLC player bijvoorbeeld). En dan probeer je je in te leven in de spelers, die je dan bijna allemaal met links ziet spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 jaar geleden kon ik nog niet eens pasen met links. Doordat ik op hoger niveau ging voetballen had ik regelmatig dat ik een bal gaf maar die ik beter met links kon geven. Ik ben steeds meer met links gaan pasen en oefenen. Ik kan nu ook met links dribbelen hard pasen maar schieten blijft moeilijk als het al 10x beter als 2 jaar geleden het blijft moeilijk. Niet nadenken en knallen die bal