Hallo! Hoe neem ik het best een penalty?

Als ik met mn vrienden penalty's gaat schieten zeggen ze vaak dat ik beter moet schieten. Maar hoe neem ik het best een penalty? (Niet al te hard want dat vind niet iedereen erg fijn)
Dus...?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oefen in penalty's nemen met je linkerbeen (als je rechts bent). Zeker als je normaliter met rechts speelt, ziet e keeper dat van geen kanten aankomen.
En wat is er mis met loeihard ? Hoe harder hoe beter toch ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat hij met vrienden voetbalt, en dan is het niet echt leuk als je steeds een harde bal tegen je blote handen aan krijgt. Maar in de wedstrijd wel gewoon hard schieten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah ja, meer oefenen dus. Dan is loeihard niet zo aardig nee......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loeihard is niet altijd goed. Het beste is mikken op het netje aan de linker of rechterkant van de paal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad!

Het beste antwoord

Kies voor een lage hoek. Dit klinkt makkelijker dan het is. Een bal in een lage hoek is vaak moeilijk te houden voor de keeper, aangezien hij zich eerst helemaal naar de grond moet duiken. Als je de bal echter te langzaam schiet, dan heeft hij genoeg tijd om naar de bal toe te lopen. Een bal in de kruising is natuurlijk ook een optie, maar dit is wel heel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
!

Andere antwoorden (4)

Doe deze dingen:
1. Leg de bal ALTIJD zelf neer.
2. Kijk niet naar de keeper of naar een hoek, focus je op de bal.
3. Probeer niet op je allerhardst te schieten, plaatsen.

Laat me weten of je er wat aan hebt gehad ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1) Zelfvertrouwen hebben/ontwikkelen
2) Koelbloedig durven kijken in de ogen van de keeper
3) Terwijl je in je hoofd een beslissing maakt welke kant je wilt trappen
4) Als je traptechniek in orde is, dan heb je 70% kans dat je hebt binnentrapt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie hier reacties van zelf de bal neerleggen en dat soort dingen. Dat is echt pure onzin. Er zijn manieren om een penalty perfect te nemen.

1. Ben koelbloedig en krijg zelfvertrouwen. Zorg dus dat je in je zelf gelooft en van te voren al weet dat je hem gaat maken.
2. Ga oefen op een lege goal en zoek uit waar jij het het makkelijkst vind om de bal goed op in te schieten.
3. Ga tegen een muurtje aan schieten zodat je een goede traptechniek krijgt en een lekker schot.
4. Als je dit alle drie kan ga dan trainen met iemand in de goal. Het liefst een coach of zoiets zodat die je aanwijzingen kan geven als je iets niet goed doet.

Ik heb het op precies dezelfde manier geleerd. Ik heb nog nooit een penalty gemist en heb er toch echt al heel wat mogen nemen in mijn korte leventje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk goed naar arjan robben.