Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

iemand enig idee vanaf welke leeftijd je op voetbal mag?

Mijn dochter van bijna 4 wil graag voetballen, hier tegenover is een voetbalvereniging, maar kan nergens iets uithalen vanaf welke leeftijd het zou kunnen, dus mijn vraag is weet iemand dit?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
23.6K
jodyenboyke
12 jaar geleden
Ja, hoe makkelijk kan je het hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje.
Wij kennen die club toch niet? Misschien heeft die club wel een kinderclubje.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kinderen vanaf 5 jaar kunnen bij een vereniging voetballen. De jongste spelers starten met de voetbalvorm 4 tegen 4 met aangepaste regels, waarna de pupillen via 7 tegen 7 kunnen doorgroeien naar een 11 tegen 11 competitie. Deze opbouw sluit aan bij de KNVB-visie op opleiden, namelijk dat je leert voetballen door te voetballen.

Nog ff wachten dus ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan hebben we het wel over competitie verband, dus je staat dan ingeschreven bij de knvb. Misschien dat je dochter wel al gewoon kan mee trainen als de club daar toestemming voor geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel die club even op (telefoonnummer op de site) of mail iemand daar (mailadres op de site).

De meeste voetbalclubs laten kinderen vanaf 5 jaar toe maar sommige clubs laten jongere kinderen al wel 1x per week trainen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zucht... wat heb ik fout gezegd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt in principe niks fout gezegd maar om drie uur na het eerste antwoord eigenlijk hetzelfde te zeggen lijkt mij ook niet echt nuttig...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hetzelfde? Ik begin met bel of mail die club? Dat staat totaal niet in het eerste antwoord.
Er is kabouter voetbal en dat begint vanaf 4 jaar. Echter hebben ze het niet overal.
Mijn zoon is ook 4. Maar ik wacht zelf nog een jaar. Vier jaar is echt nog erg jong.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding