Milan heeft zeven keer de Europa Cup I (of zoals het nu heet Champions League) gewonnen, maar liefst zes keer in een wit shirt. Het is dus een gelukshirt. Ze hebben vrijwillig gekozen voor de kleur wit (commentator van dienst heeft dit uitgelegd vlak voor de wedstrijd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat het san,siro officieel van inter meiland is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord : COMMERCIELE MOTIEVEN !

Onderbouwing :
Ik kan mij trouwens ook Europa Cup finales (zelfs eind 60er jaren) herinneren dat deze Milanezen in hun eigen clubkleuren speelden. Dus het witte shirt is geen gelukshirt.

Het motief is natuurlijk puur commercieel. Maak een ander afwijkend shirt en hele hordes supporters (ook buiten Italie) willen dit shirt onmiddellijk aanschaffen. En de verkoop van shirts van een beroemde internationale voetbalclub heeft een impact op de clubfinanciën.

Maak eens een rekensom :
winst per shirt € 50 x verkochte shirts 40 miljoen in 5 jaren = winst per jaar € 400.000.000,==. En dat is niet slecht voor het spelen van de thuiswedstrijden in afwijkende clubkleuren ! Met de genoemde winst kan je onze complete Ere-Divisie een seizoen runnen.