Waarom neemt een keeper een terugspeelbal toch soms in zijn handen?

Een terugspeel bal mag de keeper niet in zijn handen nemen.
Toch zie ik vaak dat als de keeper de terug speel bal heeft aangenomen even wacht tot een tegenstander in de buurt komt, en dan pakt hij de bal op.
Hoeso mag het dan nu opeens wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
22.7K

Het beste antwoord

Omdat er een tegenstander in de buurt is, dan mag het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom? Dat is de bedoeling van de keeper, hij wacht even tot een aanvaller van de tegenpartij wel moet komen en als hij dicht genoeg is pakt hij hem op..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daarom wacht hij idd op de tegenstander, sportief is het misschien niet, maar zo gebeurt het wel. Als er dreiging is mag de keeper met de handen de bal pakken. Dat weet de speler van de tegenpartij ook wel.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Neeeeeeee!!! Heeft er NIETS mee te maken!!

Andere antwoorden (4)

Nee dit mag niet, als er opzettelijk een terugspeelbal in de handen gepakt word kun je een penalty tegen krijgen en eventueel een gele kaart. Wat wel mag is een bal terug koppen of als een tegenstander een speler van eigen team per ongeluk raakt en dus niet opzettelijk de bal terug speelt naar de keeper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een terugspeelbal gespeeld met het onderlichaam mag hij niet in zijn handen nemen.
Een terugspeelbal die gespeeld is met het bovenlichaam, zoals de borst, hoofd en handen (bij een ingooi) mag wel in zijn handen genomen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar toch zie ik vaak dat als een keeper een terugspeel bal krijgt en er 'gevaar' dreigt hij hem toch opraapt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is hij ook niet met het onderlichaam gespeeld anders schiet hij hem veelal over de zijlijn of ver het veld aan. Vaak word de bal naar de keeper gegooid vanuit een inworp. De keeper maakt niet veel aanstalten om iets te doen. Als de tegenstander dan komt word de keeper opgejaagd en pakt hij de bal in zijn handen, dit is ook meer om tijd te rekken. De keeper mag de bal trouwens geen 2 keer oprapen
Dat wordt dan niet beoordeelt als een echte terugspeelbal. Anders mag het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
“Dat wordt beoordeeld” is met een d! Het heeft er niets mee te maken OF het een terugspeelbal is, maar HOE de terugspeelbal wordt gespeeld. Met de voet en doelbewust als terugspeelbal? Dan niet met de handen! Heeft de medespeler de bal teruggekopt, dan mag het wel!
Wat staat hier allemaal voor onzin?!? Een terugspeelbal (doelbewust, en met de voet gespeeld!) die de keeper vervolgens in zijn handen neemt, wordt bestraft met een indirecte vrije trap (zonder kaart!) Als de overtreding binnen de “5 meter” is, dan wordt de vrije trap genomen vanaf de 5 m-lijn. De tegenpartij mag daarbij een ‘muurtje’ bouwen op de doellijn...

Tjongejonge... Lees je eerst eens in voor je domme antwoorden geeft!!
Dus.... Als een bal wordt teruggespeeld met bijv. het hoofd of de knie, dan mag de keeper hem wel degelijk in zijn handen pakken. En DAT is dus wat je soms ziet gebeuren. Is de bal (doelbewust) teruggespeeld met de voet, dan mag dat NIET....
Het “beste” antwoord hier is zelfs zowat het domste antwoord! Het heeft totaal niks te maken met of er een tegenstander in de buurt is!!