Kan je uit een ingooi buitenspel staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
30.4K
itsme
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenspel_(voetbal)

Het beste antwoord

Basisregel: Je kan alleen maar buitenspel staan als je je op de helft van de tegenstander bevindt.

Een medespeler op de helft van de tegenstander, waar jij de bal naar toe gooit, kan nooit buitenspel staan.

Er zijn overigens nog 2 uitzonderingen op de buitenspelregel:
- Bij een doeltrap ná een achterbal kan je, ook al sta je op de helft van de tegenstander, niet buitenspel staan
- Als je je op het moment van spelen achter de bal bevindt (dus de afstand loodrecht tussen jou en de achterlijn van de tegenstander is langer dan die tussen de bal en de achterlijn van de tegenstander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was net eerder, dus sorry voor het dubbele antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No problem
Nee, als er wordt ingegooid kan je niet buitenspel staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een inworp met voetballen staat u niet in het veld.
Als u NA de inworp buiten het speelveld blijft staan
wordt uw positie niet meegerekend.
U staat dus NIET buitenspel, maar dat kan veranderen NA de inworp als u het veld betreedt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een zeer goede vraag

Als iemand ingooid naar de speler die achter de laatste verdediger staat dan is het ook buitenspel.

echter zal je dit niet gauw meemaken omdat de spelers zo opgesteld staan dat het nauwelijk of niet voorkomt.

Ook kan de ingooier die later in het veld komt wel buitenspel staan, als hij achter de laatste verdediger blijft staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn maar twee sporten waarin een ingooi bestaat. Bij voetbal kan je niet buitenspel staan en ook bij bridge niet.
Ook bij rugby wordt de bal ingegooid maar daar heet het een line out (daarbij kan je overigens ook niet buitenspel staan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is in 1920 opgeheven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de bal wordt ingegooid en jij staat achter de laatste verdediger, dan is het geen buitenspel!!
Maar als je dan nadat je bal vanuit een ingooi hebt ontvangen en als je dan de bal naar een aanvaller speelt die achter de laatste verdediger speelt, dan staat hij wel buitenspel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk voor al je voetbal vragen eens op http://www.voetbalnieuws.be/. Hier vind je zeker antwoord op al je voetbal vragen.