Moet iedereen 18 zijn om een vriendenteam op te kunnen richten betreft voetbal ?

Ik wil met een paar vrienden een vriendenteam oprichten bij de plaatselijke voetbalclub. Mijn vraag is echter of iedereen van je team 18 moet zijn, of dat alleen de 'verantwoordelijke' zoals trainer/leider, 18 moet zijn. Of verschilt dit ook weer per club ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
8.6K

Antwoorden (3)

De spelers hoeven niet minimaal 18 te zijn.
Zelf heb ik een aantal maanden geleden ook een team opgericht bij de plaatselijke voetbalclub en de jongste bij ons is 17.
Wel moet je volgens mij minimaal 16 jaar zijn om bij de senioren in te mogen voetballen. (Regels KNVB)

Toegevoegd na 13 minuten:
Wel zou ik vast gaan inventariseren welke spelers allemaal willen voetballen, op welke dagen(trainingsavonden) mensen écht niet beschikbaar zijn en of zij bijvoorbeeld in het weekend verplichtingen hebben.
Maak een overzichtje van al deze zaken en zorg voor een lijst met adressen, emailadressen enzovoort.

Regel een afspraak met de voetbalvereniging en neem je overzicht mee.
Zo hebben wij t aangepakt.
Wij kwamen met een lijst van 18 spelers, en dat maakt gelijk een goede indruk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan me zo voorstellen dat elke club daar regels/eisen voor heeft.
Om echt een goed en duidelijk antwoord te krijgen gewoon even bij die voetbalclub navragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik was lid bij een club en wij konden als 15-jarigen gewoon kiezen bij wie we in het team wilden
Bronnen: