Wat betekend het als ze zeggen dat de bal helemaal over de lijn is? (voetbal)

Is de bal helemaal over de lijn als de bal waar die de grond raak over de lijn is. Of als die in zijn geheel (ook dat wat in de lucht is) over de lijn is?

Toegevoegd na 9 minuten:
Kom met een heel duidelijk antwoord, mijn vader is nog niet overtuigd!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
5.7K

Het beste antwoord

De bal moet volledig over de lijn zijn. Pak een a4 en vouw deze door de helft.. Pak een bal en laat je vader van boven mee kijken. Wanneer de bal naast het a4 ligt.. En de bal overlapt de lijn net.. Dan is de bal over de lijn. Wanneer de bal, met welk gedeelte dan ook, het doellijn en in dit geval het a4tje overlapt,.. Dan is de bal nog niet over de lijn. Succes.. Hoop dat dit duidelijk genoeg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx

Andere antwoorden (4)

De Bal moet helemaal moet helemaal over de lijn zijn dus niet voor de helft of zo dat geldt ook voor in de lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de bal in zijn geheel over de lijn is, dus niet alleen het gedeelte wat de grond raakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent uit ,,dus dan moet de team die het niet heeft aangeraakt weer in het veld gooien :)
Bedoel je dat ?

Of bedoel je corner( in de hoek)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er onstaat pas een spelhervatting (inworp bij overschrijding van de zijlijn, hoekschop of doeltrap bij overschrijding van de achterlijn of aftrap bij overschrijding van de doellijn) als de bal in zijn geheel over de lijn is. Een bal die dus van bovenaf gezien een deel van de lijn bedekt, is niet in zijn geheel over de lijn. Het maakt hierbij niet uit of de bal de grond raakt of in de lucht is.

Zo is het, en niet anders.