Gaat iemand door in de Uefa Champions League in de groepsfase op basis van onderlinge resultaten of op basis van uitwedstrijden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
14.6K

Antwoorden (2)

In eerste instantie gaat het op basis van het aantal behaalde wedstrijdpunten. Zijn die gelijk aan elkaar, dan wordt gekeken naar de onderlinge resultaten. Bij het onderlinge resultaat geldt dezelfde regel als knock-out wedstrijden, mocht dat ook aan elkaar gelijk zijn dan gelden de doelpunten in de uitwedstrijd dubbel. Is op basis daarvan ook geen beslissing te noteren, dan geldt het doelsaldo in de groepsfase. Stel, dat is ook nog gelijk, dan zal loting uit gaan wijzen wie doorgaat. Hierbij teken ik aan dat het doelsaldo weliswaar gelijk kan zijn, bv +3 maar heeft een ploeg daarin meer gescoord dan wint die ploeg hierdoor. Bv. 7 voor 4 tegen wint van 6 voor en 3 tegen. Er is dus voldoende ingebouwd om een wel heel oneerlijke manier van loting te voorkomen hoewel het nooit helemaal uit valt te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee,

ze gaan ten eerste af op de punten (als je wint 3 gelijk 1 verlies 0) op de doelpunten, tegendoelpunten penalties.

hopelijk helpt dit

Ps ze staan niet in de goede volgorde