Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevolgen als je tijdens een professionele voetbalwedstrijd het veld op rent?

En verschilt dit per wedstrijd (Champions League, Eredivisie, Nederlandse beker finale en Nederlandse beker 1/8e finale en moment?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
17.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dan wordt je waarschijnlijk weggestuurd en als je het vaker doet Messchien wel verbannen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Amsterdam area zit er een boete van €5000 (?) aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het verschilt per club en toernooi bij sommige clubs geven ze een stadionverbod voor .... jaar en een boete van ..... euro en bij andere alleen een boete of langer stadionverbod of hogere boete
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
€5000 boete EN 1 Jaar lang mag je die Stadion nietmeer Betreden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soortgelijke vraag is vorige week eerder gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/straffen-wachten-belangrijke-voetbal-wedstrijd.179275

Het verschilt inderdaad per club en per toernooi.
In Nederland vaardigen bijna alle grote clubs naast een (fikse) boete wel stadionverboden uit, varierend van enkele maanden tot vele jaren (een enkeling zelfs levenslang).

Bij de WK-finale vorig jaar in Zuid-Afrika heeft de inmiddels beruchte Jimmy Jump slechts een boete van 210 Euro gehad.

http://www.spaansnieuws.com/krant/7031/Jimmy%20Jump

Hoe het bij de Champions League zit is mij (nog) niet geheel bekend. Bovengenoemde Jimmy Jump heeft daar inmiddels ook een aardige reputatie opgebouwd (vorige week nog tijdens Barcelona-Real, maar eigenlijk hadden de mensen dat wel kunnen verwachten, Jimmy Jump schijnt bij Nou Camp om de hoek te wonen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij FC Groningen, waar ik fan van ben, krijg je een stadionverbod. Ik denk dat dit per competitie en club anders geregeld is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding