Ajax, 21 keer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even naar het kopje LANDSKAMPIOENEN scrollen. Kan je voor elk jaar zien wanneer wie landskampioen is geworden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie:

Ajax heeft 21 keer de Eredivisie gewonnen, maar is 29 keer landskampioen geworden.

Het kampioenschap heet sinds 1955/56 de Eredivisie, dus dat is 21. (Zie tweede bron voor alle landskampioenschappen sinds het ontstaan van landelijk voetbal in Nederland)

Toegevoegd na 4 minuten:
"Het Nederlandse voetbal was tot 1954 een amateurcompetitie. De landskampioen werd bepaald door middel van een kampioenscompetitie tussen de kampioenen van de verschillende hoofdklassen, die tot 1950 regionaal verdeeld waren. Toen in 1954 het betaald voetbal werd ingevoerd, bleef dit systeem in eerste instantie bestaan, maar vanaf het seizoen 1955/1956 werd de eredivisie ingevoerd. Sindsdien is de kampioen van de eredivisie ook automatisch landskampioen."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zit er naast Kown.
Het is 29x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21 keer de Eredivisie, 29 keer landskampioen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, je hebt het antwoord aangepast, dan pas ik mijn min aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shit, er zit blijkbaar net een minuut teveel tussen de min en mijn correctie. Ik plus je wel even op een ander antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha :) Leuke oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er één gekregen bij je torrent-antwoord.

Andere antwoorden (2)

Ajax, 29 keer namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ajax is 29 x de kampioen geworden van Nederland.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kampioenschap_voetbal#Titels_per_club

PSV volgt met 21 kampioenschappen.

De laatste keer dat Ajax kampioen geworden is was 2003/2004. Ze smachten in AMsterdam gewoon naar een volgend kampioenschap, zodat ze eindelijk de 3e ster op hun shirt kunnen plaatsen.

(maar ik hoop dat Twente hun 2e kampioenschap pakt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik ook.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grinnik, er is hier zeker een Ajax-fan die me hier een -1 voor geeft :)
Geeft niet, ze mogen al mijn punten hebben als Ajax afgetroefd wordt door Twente (liefst 2x)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet die -1 gedaan, maar vind dat Twente de Beker mag hebben. Gaan ze lekker feesten, en oeps, dan wint AJAX de Schaal.... Plus die 3e ster op het shirt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer alleen dat Twente geen bekerwinst gaat vieren. Ze hebben besloten het feestje uit te stellen tot de dag nadat ze met overmacht de schaal verovert hebben :) En dan in 2040, terwijl Ajax nog steeds op haar derde ster wacht, krijgt Twente haar derde ster!!
(en toen werd ze weer wakker)