Is een rode kaart pas een rode kaart als je ook echt een boete krijgt

Ben er zaterdag eruit gestuurd met een rode kaart maar hoef geen boete te betalen is het dan ook een echte rode kaart ik zit trouwens op voetbal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (3)

als je geen boete krijgt is de kaart waarschijnlijk niet doorgegeven aan de bond, dus krijg je ook geen schorsing oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je dan ook al een rode kaart krijgen in de D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vanaf de d-pupillen kun je gele en rode kaarten krijgen. Gebeurt weinig, je zal er eerder voor 5 minuten uitgestuurd worden.
Een rode kaart is een rode kaart op het moment dat je deze van de scheidsrechter krijgt en het veld uitgestuurd wordt.
Dat staat los van het krijgen van een boete. Als de rode kaart niet doorgegeven wordt aan de KNVB zal je geen boete krijgen en zal de rode kaart ook niet "achter jouw naam" geregistreerd worden. Maar de rode kaart heb je al gekregen en de straf in feite ook, namelijk dat je het veld uit moest.
Als je hem overigens zaterdag pas ontvangen hebt, zul je de boete nu nog niet ontvangen hebben, daar gaat wel wat tijd overheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je dan ook al een rode kaart krijgen in de D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vanaf de d-pupillen kun je gele en rode kaarten krijgen. Gebeurt weinig, je zal er eerder voor 5 minuten uitgestuurd worden.
Er zijn ook clubs die je 1e kaart betalen. Als je het daarna nog een keer doet dan is de boete voor jezelf