In welk team moet je zitten om een rode kaart te krijgen bij voetbal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.4K
Kimath
13 jaar geleden
Huh?

Antwoorden (5)

Je moet in het team zitten dat de smerige overtreding maakt. Meer specifiek: Je moet zelf de overtreding begaan, dan krijg je rood.

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar misschien dat je op leeftijdscategorieën doelt:
"Hoewel de twee gekleurde machtsmiddelen van een scheidsrechter eigenlijk pas vanaf de junioren worden gebruikt, komt het in de praktijk soms ook voor dat bij de oudste subcategorie pupillen een scheidsrechter bij ernstigere overtredingen gebruikt maakt van een gele of zelfs een rode kaart."

Hoofdstuk 3.5.4 van de pdf-file in de volgende link:

http://www.bramhas.eu/Gele%20en%20rode%20kaarten.%20Een%20sociaal-wetenschappelijke%20studie%20naar%20gele%20en%20rode%20kaarten%20in%20het%20Nederlandse%20amateurvoetbal.pdf

Toegevoegd na 5 minuten:
Ja, zie mijn toevoeging: De oudste subcategorie pupillen is D, incidenteel gebeurt het dus dat daar een kaart uitgedeeld wordt, maar ik denk dat het spelertje in kwestie het dan wel heel bont moet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je dan ook in de d een rode kaart geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, laatste toevoeging op het antwoord moest reactie op jouw reactie zijn.
Als de scheidsrechter onpartijdig is, hangt het niet van het team af, maar van de ernst van de overtreding.
13 jaar geleden
Het ligt aan het niveau waar je op voetbalt. In de lagere klassen en dan vooral bij lagere elftallen zoals pupillen worden geen kaarten gegeven.

In de senioren kun je altijd kaarten pakken, normaliter is het vanaf de D-tjes zeer waarschijnlijk dat een scheids kaarten bij zicht heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij moet je daarvoor in de C zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanaf de D is dat mogelijk, ik zelf heb in de D al 1 rode kaart en 3 gele kaarten gekregen dus het is op zich wel mogelijk.