Kan dubbelspel ook punten opleveren voor WTA ranglijst?

Is het mogelijk dat een tennisser in het dubbelspel ook punten krijgt voor de WTA-ranglijst (Kiki Bertens) of geldt dit alleen voor enkelspel

5 jaar geleden
in: Tennis
2.7K

Antwoorden (1)

Ja, dubbelspel levert ook punten op.
Het aantal punten van een speelster wordt bepaald door een maximum van 16 toernooiresultaten in het enkelspel c.q. 11 toernooiresultaten in het dubbelspel.
Slechts resultaten van de afgelopen 52 weken tellen mee en slechts de 16 c.q. 11 hoogste resultaten zijn relevant voor de scorelijst.