Wanneer krijg je een hoger tennisniveau?

Stel je bent niveau 8,7934 en je speelt tegen iemand van niveau 6,0378. Zou je dan meer "punten" krijgen dan dat je tegen iemand van niveau 8,0478 speelt? Of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tennis
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het speelniveau wordt uitgedrukt in (aktuele) rating, bijvoorbeeld 8,7934. Bij winst krijg je punten erbij, welke gelijk zijn aan de rating van dat moment -1. Dus wint iemand met een rating van 8,7934 van iemand met een rating van 8,0478, dan krijgt diegene hiervoor een 7,0478.
Wint hij van een 6,0378, dan krijgt hij een 5,0378, meer punten dus. Want hoe lager de rating, hoe beter.

Antwoorden (1)

Beste,

In tennis werken we met klassementen (Bv: C30-5 of C30-4), als je als lager geklasseerde speler wint van een hoger geklasseerde speler, dan krijg je uiteraard meer punten. Speel je tegen een gelijk geklasseerde speler is er een vast aantal punten dat je daarvoor krijgt.

Zelf kan je een klassement stijgen, door een bepaald aantal punten te verzamelen.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk!

Succes verder!