Mag je op deze manier opslaan in tennis (video)?

zou dit op een officiële wedstrijd geldig zijn?
zo ja heeft iemand dit al eens gedaan in een belangrijke wedstrijd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tennis
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies @Paspoes, deze had ik in herinnering, wist niet meer wie noch waar... , bedankt voor de link!

Antwoorden (2)

Ja, het mag.

Het is al eerder gedaan , dat wil zeggen onderhands . Op de video is het nog weer anders uitgevoerd 'onderbeens' , maar met hetzelfde resultaat, serveren OVER het net en in het serveervak, dus goed want binnen de lijnen.

Ik heb het eerder gezien op een toernooi , ik dacht op Wimbledon , onderhands serveren.
Het werd toen gedaan om de tegenspeler uit balans te krijgen en dat lukte , want je verwacht niet dat de bal al over het net is terwijl je de speler nog ziet bewegen alsof hij aan het serveren is...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Michael Chang (toen 17 jaa) heeft er historie mee geschreven, hij won de halve finale van de ontgoochelde Ivan Lendl en uiteindelijk de finale Roland Garros 1989.

https://youtu.be/4kSMYXPRing