Hoe komt het dat Spanje zoveel goede mannelijke tennissers heeft ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tennis
1.6K

Antwoorden (2)

Tja waarom hebben wij hier zoveel goede schaatsers?

Over het algemeen is dat de jeugdopleiding, op tijd scouten en het moet een beetje een populaire sport zijn in het land en dan heb je nog een portie toeval nodig. Op dit moment hebben wij geen wielrenners die in de top van de tourdefrance zitten maar dat kan over 10 jaar weer heel anders zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spanje is sowieso wel redelijk een sportland. Met tennis leveren ze ook al tientallen jaren goede tennissers af als Manuel Orantes, Manolo Santana, Andrés Gimeno, Carlos Moya en Albert Costa. Op dit moment heb je dan natuurlijk Nadal, Ferrer en Verdasco, dus terugkomend op je vraag: Tennis is een populaire sport in Spanje, en aangezien het geen klein land is, komen er in verhouding ook meer goede mannelijke tennissers uit Spanje.