wat is het verschil tussen shorttrack en langbaanschaatsen?

wat is nou het verschil tussen shorttrack en langbaanschaatsen het enige verschil dat ik kan vinden is dat de baan bij shorttrack de baan korter is, en dat ze de bij shorttrack de handen soms op de grond doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Schaatsen
3.1K
Poet
10 jaar geleden
Scherper bochtenwerk en je moet ook behendiger tussen de anderen door manoeuvreren. Bijgevolg is shorttrack leuk een schaatsen saaaaaaaaaaai

Het beste antwoord

Shorttrack is een vorm van hardrijden op de schaats op een 111,12 meter lang ovaal dat uitgezet wordt op een ijshockeybaan. In tegenstelling tot het langebaanschaatsen is de absolute tijd van een rijder niet van belang. Vier tot zes rijders starten tegelijk en de rijder die als eerste finisht wordt als winnaar aangewezen. Naast techniek en conditie hebben shorttrackers ook behendigheid, tactiek en acceleratievermogen nodig. De afstanden die verreden worden zijn de 500 (4 ½ ronde), 1000 (9 ronden) en 1500 meter (13 ½ ronde). Shorttrack staat bekend om spectaculaire inhaalacties, waarbij onder meer binnendoor en buitenom ingehaald wordt, vaak met de hand aan het ijs in de bochten.
Het langebaanschaatsen is een discipline in het hardrijden op de schaats, een tak van de schaatssport. Langebaanschaatsen wordt beoefend op een ijsbaan van 400 meter.
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
+ .... En ze dragen een helm :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke dankjewel voor dit antwoord