Waarom worden bij de uitzendingen van het schaatsen door de presentatoren hand microfoons gebruikt?

Het viel mij zojuist op dat er nog altijd handmicrofoons gebruikt worden. Dit ziet er zó jaren 70 uit. Blijkbaar is hier een (technische) reden voor, maar welke?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Schaatsen
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schaatsen met zo'n kastje in je broek zal niet prettig zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens mij zitten de presentatoren aan een tafel....

Het beste antwoord

De kwaliteit van handmicrofoons is vele malen groter. Ze richten beter en zeker in een omgeving als waar de schaatskampioenschappen worden verslagen, vangen ze minder omgevingsgeluiden op en is het commentaar te horen. Met kleine microfoons zou het commentaar verloren gaan in de herrie.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klinkt plausibel, maar met de huidige stand van de technologie (anti geluid, omgevingsgeluid reductie) kan ik mij nauwelijks voorstellen dat dat de enige reden is. Een keelmicrofoon zou toch al voldoende moeten zijn.
Ivana
10 jaar geleden
Ik heb de wijsheid van mijn echtgenoot die geluidsjager is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien niet helemaal een bevredigend antwoord, maar het enige antwoord is per definiete het beste antwoord :-)
In ieder geval je punten voor de moeite van het beantwoorden van de vraag.