heeft de pijn in mijn enkel te maken met niet recht op de schaats staan?

ik heb hoge noren van frisia en heb pijn in mijn enkel alleen mijn rechtervoet nu was de vraag komt dit omdat ik niet recht op de schaats sta of heeft het een andere reden want met mijn linker schaats sta ik er ook niet recht op maar daar heb ik geen pijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
5.5K

Antwoorden (5)

Ik denk het wel, heb het zelf ook.
Ik trek de schaats dan wat strakker.
Help meestal wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is je rechtervoet je 'springbeen'- je chocoladekant. Als je een ver-sprong gaat maken, zet je dan af met je rechtervoet?
Bij schaatsen zet je de meeste kracht ook met je springbeen, je andere voet glijdt meer.
Dus ik denk, dat je nog een paar dagen door moet schaatsen, en dat dan de last over is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schuurt het leer niet tegen je enkel aan met schaatsen?

Dit kun je soepeler maken door het nat te maken aan de binnenkant met spiritus en dan de schaats een aantal uur aantrekken.
De schaats gaat dan helemaal naar de vorm van je voet en enkel staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zit je schaats inderdaad te los?
Als hij te los zit ga je automatisch wat meer naar binnen hangen met je voet,en daar heb je misschien die pijn van.

Maar is er de laatste tijd niks anders gebeurt met je enkel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je rechter enkel altijd al wat zwakker is. Normaal gesproken heb je je schoenen aan en die staan naar je voet, zodat je daar geen last van hebt. Nu heb je strakke Noren aan en misschien ook nog wel lang achter elkaar. Schaatsen is natuurlijk al veel zwaarder voor je enkel dan gewoon lopen. Door dit alles heeft je rechter enkel te veel in de verdrukking gezeten en daarom heb je er nu last van. Als je schaatsen eenmaal zijn "ïngelopen" dan heb je er waarschijnlijk geen last meer van.