Wat is het verschil tussen ijshockeyschaatsen en kinderijshockeyschaatsen?

Ik wil graag schaatsen kopen, ijshockeyschaatsen met een harde schoen. Ik kijk dus een beetje rond op het internet en ik zie heel veel 'kinderijshockeyschaatsen' die best goedkoop zijn. Ik heb maat 37, en dus verkrijgbaar in die kindermaat. Ze zijn verstelbaar in 4 maten, dat is handig voor als je kind nog in de groei is, maar wat is qua gebruik dan anders? Mijn uiteindelijke vraag is nou eigenlijk: Kan ik die kinderijshockeyschaatsen ook gewoon kopen? Ik ben dus geen kind meer. In prijs scheelt het de helft!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
2.8K

Het beste antwoord

Het verschil zit hem toch in de kwaliteit en de stevigheid.

Ik heb ook een maat waardoor ik in een kindermaat hockeyschaats pas maar toen ik nieuwe schaatsten kocht voor een kind en me daar afvroeg of ik die dan zelf zou kunnen dragen op een indoor ijsbaan wierp de verkoper een blik op mijn " niet niet meer (ha ha) maat 34 postuur en zei, mevrouw dat raadt ik u toch af. De schaatsen zijn bedoeld voor kinderen die minder sterk afzetten dan volwassenen (en die minder wegen, zei hij er zachtjes achteraan).

Maar het is dus vooral dat volwassenen te veel kracht zetten en daar zijn de kindervarianten niet op berekend

Toegevoegd na 4 minuten:
Hiermee denk ik dus dat een volwassene van normaal postuur die geen hele fanatieke schaatser is maar gezellig een beetje rond krabbelt op het ijs, er best een tijd op zou moeten kunnen schaatsen, kinderen raggen er ook flink op los en daar kunnen ze ook tegen. Wil je echter als volwassene echt hard of veel schaatsen zou ik het zelf toch niet doen.
12 jaar geleden
naamlooss
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (1)

De verschillen zitten niet zozeer in de vorm en de kleur, maar in het materiaal en de samenstelling. Kinderijshockeyschaatsen zijn namelijk speciaal ontworpen voor kinderen. In het algemeen is een Kinderijshockeyschaats minder duurzaam (want kinderen groeien er snel uit), ze zijn lichter, smaller, minder stevig en heeft andere drukpunten dan een volwassenijshockeyschaatsen. Dus ik raad u aan om het volwassenijshockeyschaatsen te nemen.