Hoelang duurt leren schaatsen?

Hoelang duurt het ongeveer voordat je redelijk kan schaatsen met pootje over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
6.1K
amigo
13 jaar geleden
je hebt mensen die nooit het "pootje over" stadium bereiken hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, pootje over vereist namelijk een hele goede techniek en je moet met een redelijke snelheid de bocht in

Antwoorden (8)

oefening baart kunst...
zoveel mogelijk als je tijd hebt het ijs op.. de ene is wat sneller dan een ander maar voor de dooi invalt kan jij pootje over schaatsen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen een week moet je dat wel lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is natuurlijk geen vaste tijdsperiode, waarin je kunt zeggen.. net als bij zwemles na zoveel lessen zou iemand het horen te kunnen.
De een hoeft maar even op het ijs te staan en heeft het meteen door. De ander doet het na een paar keer oefenen of sommige mensen lukt het gewoon nooit! :)
Ik denk niet dat hier een vast antwoord op gegeven kan worden. Wel kun je kijken naar de meningen van mensen, na hoelang zij het konden. Ik zelf kon het vrij snel, na het een paar keer als kind te hebben gedaan.
Ik denk dat het ook zeker zo is dat als je het als kind al onder de knie hebt, het later ook beter zult kunnen. Dit hoeft ook niet altijd zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net zo lang totdat je niet meer valt!
neem iemand mee die het al goed kan en kijk hoe hij of zij dat doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de een is sneller als de ander.
Ook heeft het te maken hoelang je oefent, ik denk als je 3 uurtjes bezig bent op 1 dag dat je al een aardig eindje ver bent.
vergelijk het als skeeleren maar dan op het ijs.
succes met oefenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de 1 doet er langer over dan de ander.
Maar ik ben 13 en ik heb maar 1 kwartier zitten oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het hangt er helemaal van af wat jij onder redelijk schaatsen verstaat, en wat voor schaatsen je hebt, of wilt kopen/huren.
Je kunt schaatsen op hockeyschaatsen (harde schoen) of op Noren. Dan heb je bij noren nog het onderscheid tussen lage en hoge noren, en de zogenaamde combi-noren. Bij deze laatste heb je een harde schoen net als bij hockeyschaatsen en sta je redelijk stevig op het ijs, waardoor het snel wegkomen aardig snel zal lukken. Bij lage (en ook hoge) noren heb je een zachtere schoen en moet je zelf stevig staan. Je gaat er echter wel harder mee.
Om pootje over te kunnen moet je een goede schaatstechniek hebben, en met een redelijke snelheid op de juiste manier de bocht in gaan. Dus niet afremmen, en ook door je knieën. Dit is een vrij moeilijke techniek, die aardig wat training vereist. Ook is het niet geheel te vergelijken met skaten. Ik heb 2 kinderen die op wedstrijdschaatsen zitten al een tijdje, en beiden de techniek van het pootje over nog (steeds) niet onder de knie hebben. Daar moet ik wel bij zeggen dat ze op de training echt heel erg hameren op de juiste technieken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de hele middag op het ijs staat moet je al aardig kunnen schaatsen maar om ook pootje over te kunnen be je wel een paar dagen bezig