Mag je bij de B bij hockey de bal boven je schouder stoppen?

Ik weet wel dat het bij senioren mag maar mag het ook in de B? Ik weet ook dat het wel mag om een doelpunt te voorkomen (toch?) maar mag dat ook in het veld?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hockey
3.2K

Antwoorden (2)

nee dit mag niet, heel simpel gezegt. dit mag alleen bij senioren en niet bij junioren. je mag inderdaad wel als (doel)verdediger een doelpunt voorkomen dmv stick boven de schouder

Bron:
in de seniorencompetitie geldt dat spelers op een gecontroleerde manier de bal op elke plaats in het veld mogen stoppen, ontvangen, laten afketsen en spelen op elke hoogte, inclusief boven schouderhoogte, mits dit niet gevaarlijk is of leidt tot gevaarlijk spel.

Let op: In de juniorencompetitie geldt dat spelers de bal niet boven schouderhoogte mogen stoppen, ontvangen, laten afketsen of spelen. Uitsluitend een (doel)verdediger mag een schot op doel boven de schouder met zijn stick stoppen of laten afketsen.
Bron: (https://hockey.nl/artikel/ek-2015/nieuwe-spelregel-bal-boven-schouderhoogte/)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vanaf komend seizoen (2018-2019) mag bij de jeugd ook boven de schouder de bal gestopt worden. Het zogenoemde hengelen wordt dus geschrapt.