Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen spanning/zenuwen voor een hockeywedstrijd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hockey
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bedenk dat het gewoon hockeyspel is, en dat vind jij neem ik aan leuk. Dus ga lekker bezig met wat jij graag doet, en vergeet dat er een wedstrijdelement aan gekoppeld is. Hoe vrijer jij speelt, hoe groter de kans op goed resultaat.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Ik heb het eerder met presentaties, maar het principe is hetzelfde: zorg ervoor dat je weet dat je je goed voorbereid hebt, dan sta je een stuk zekerder in je schoenen.
Je voorbereiden voor een hockeywedstrijd kan bijvoorbeeld door op tijd te gaan slapen, een goede maaltijd eten de avond van tevoren (bij voorkeur een soort pasta oid.), zorgen dat je geen trainingen mist en een banaantje eten voor de wedstrijd. Dat soort kleine dingen gezamenlijk helpen aanzienlijk.

Voor een wedstrijd zelf werkt concentratiemuziek luisteren vrij ontspannend, gewoon op de weg daar naartoe oortjes indoen. Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=wKPn3jccVOQ
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het zelf ook, ik kan er niks tegen doen maar meestal probeer ik een momentje voor mezelf te maken, gwn vlak voor de bespreking even oordopjes in en even lekker muziek luisteren en dan zal k het wel via een MP3 doen en niet via je telefoon want daar word je alleen maar door afgeleid, gwn ongeveer 1 uur tot 1.30 uur van te voren niet meer op je telefoon zitten, vlak voor dat je erin mag even diep in en uit ademen, en wat ook heel erg helpt is voor de wedstrijd een banaan eten en na die banaan alleen nog maar aan je wedstrijd denken en goed en enthousiast meedoen met bespreking en warming-up. K hoop dat je hier wat aan heb
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding