Telt een eigen doelpunt bij hockey?

Ik zit zelf op hockey. Soms wordt er wel eens bij de tegenpartij een eigen doelpunt gemaakt, telt dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hockey
6.3K

Antwoorden (1)

Ongeveer 2 jaar geleden werd de regel ingevoerd dat in het hockey een eigen goal een doelpunt is. Dit was voorheen niet zo. Deze regel is echter weer terugveranderd sinds halverwege vorig seizoen. Eigen doelpunten tellen in het hockey dus niet meer. Onder een eigen doelpunt wordt verstaan dat de bal in de cirkel niet is geraakt door de aanvallende partij.

Stel dat de aanvallende partij van binnen de cirkel op goal schiet en de bal wordt aangeraakt door de verdedigende partij waardoor de bal het doel ingaat is dat dus WEL en een goal, omdat dit niet gezien wordt als een eigen goal.