waarom rennen hockeyers naar strafbank nadat ze een groene/gele kaart hebben ontvangen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb intussen begrepen dat het spel direct hervat wordt. Ook al loopt de speler die eraf gestuurd is nog op het veld. Dat was me niet duidelijk. Dacht dat het spel hervat werd zodra de persoon uit het veld was. Nu snap ik waarom ze naar de strafbank rennen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hockey
1.6K

Antwoorden (2)

Dat is omdat de tijdstraf ingaat zodra je op die bank zit. Je kunt dan dus eerder weer het veld in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik neem aan dat de wedstrijd pas hervat wordt zodra de hockeyer van het veld is. Dan maakt het toch niet uit hoe snel ze op de strafbank zit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gast: C4th is het eens met het antwoord en geeft een 'duimpje omhoog', een punt dus en dat wordt hier wel eens neergezet als plusje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En gast, de wedstrijd wordt dan pas hervat maar de tijd stond niet stil!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dus als ze nog 2 minuten moeten spelen en iemand krijgt een groene kaart (staat met 1 doelpunt verschil voor), dan is het toch slimmer om rustig van het veld te lopen? De tijd loopt blijkbaar toch door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar heb je gezien dan dat ze dat niet deden? En daarbij: je wil geen extra straf natuurlijk. Bij voetbal duren straffen ook tot in de volgende wedstrijd, ik weet niet hoe dat bij hockey gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor mij gevoel rennen ze altijd naar de strafbank ongeacht ze nu voorstaan of niet. En ik begrijp als je zegt dat ze geen extra straf willen, maar er is een verschil tussen het veld af sprinten of in looppas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als je voorstaat wil je ook geen minuut teveel met een speler te weinig spelen hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. Dit is echt een hele handige regel om tijdrekken te voorkomen. Je wil namelijk nooit met een mannetje minder spelen en gaat dus altijd zo snel mogelijk naar de kant, geen discussie.
Dan hebben ze straftijd. Bij een groene kaart moet je minimaal 2 minuten uit het veld en bij een gele kaart minimaal 5 minuten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze rennen omdat ze snel weer veder willen met het spel

Toegevoegd na 3 minuten:
Zo kunnen ze uiteindelijk weer eerder het veld in omdat de tijd ingaat wanneer je op de bank zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marieke, het gaat om het rennen, waarom doen ze dat?