Is het toegestaan om dit doelpunt af te keuren? (hockey)

Wij waren in de cirkel van de tegenpartij, leggen de bal op een voetje (voordeel) en scoren vervolgens. Er wordt uitgenomen in het midden (zoals gewoonlijk na een doelpunt) en 1 minuut hierna stormt de coach van de tegenpartij het veld op (hele heisa gemaakt om dat doelpunt omdat hij dacht dat de scheids al gefloten had) uiteindelijk kregen we dus een strafcorner en werd het doelpunt toch afgekeurd terwijl het eerst WEL gegeven was. Nu is mijn vraag; is dit wel toegestaan om dit doelpunt nog af te keuren?
Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
3.3K

Antwoorden (2)

Ik speel zelf al 10 jaar hockey en de scheidsrechter beslist of het wel of geen doelpunt is, maar hij kan alleen overleggen met de andere scheidsrechter. Dus als ik het goed begrijp heb je een strafcorner uit voordeel gescoord? Dan heeft de scheids dus voordeel gegeven omdat hij er mee akkoord was en dan is het een goedgekeurd doelpunt en dat kun je volgensmij niet nadat het spel hervat is nog gaan afkeuren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de scheids daadwerkelijk al had gefloten voor shoot in de cirkel en jullie spelen door, dan heeft de coach wel een punt. Anders kun je er toch niets aan doen, want waarschijnlijk speel je jeudcompetitie en niet op landelijk niveau(op te maken uit je vraag) dus je kunt geen klacht indienen bij de KNHB.