Met hockey ben ik niet goed in techniek. Welke oefeningen kan ik het best doen thuis om het beter te leren?

Thuis techniek leren? Hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
4.8K

Antwoorden (3)

Veel trainen, als je traint alleen maar op je techniek letten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe de indie & dribbel (of hoe je het ook schrijft). Oefen ook op de beckhend (Weet ook niet hoe je dit schrijft sorry)! Suc6 p.s. Ik zit ook oo hockey:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik speel echt elke dag hockey in mijn huiskamer, wat ik dus doe is met een normale veldbal en een tennisbal gewoon door de huiskamer lopen en heen en weer tikken. Als je dit vaak doet wordt je er vanzelf beter in. Korte sprintjes maken met de bal helpt ook, maar wat je dus moet proberen is de bal zo goed mogelijk onder controle houden.
Met de tennisbal kan je tegen de muur aantikken, open aannemen, dan een rondje draaien met de bal, wel onder controle houden, en dan weer tegen de muur. En dat kan je dus ook de andere kant op doen.
Eigenlijk kan je dus alleen op controle oefenen in huis.

Hopelijk heb ik je hier een beetje mee geholpen.
Deze tips helpen trouwens ook goed tijdens de zaalperiode, maar die is net afgelopen dus daar heb je dus niets meer aan.