Als een speler de bal tegen een tegenstander slaat met de stick, kan een strafcorner volgen. Ook als die tegenstander daar niets aan kan doen?

Bestaat er dan geen aangeschoten aanraken in hockey? Net als bij aangeschoten hands in voetbal? Na aangeschoten hands in voetbal volgt toch ook geen vrije schop of strafschop?

12 jaar geleden
in: Hockey
1.8K

Antwoorden (4)

Nee, een aantal jaren geleden was er nog wel de regel dat als een speler shoot maakte maar er stond geen tegenstander achter hem het geen strafcorner was. Echter dit was moeilijk te zien voor de scheidsrechter want wanneer 'zoekt' iemand een corner en waarneer wordt er een pass verhindert, dus daarom is nu alle shoot een strafcorner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Een speler moet toch gemakkelijk een bal tegen een tegenstander aan kunnen schieten? Doet ie dat, is dan een strafcorner een terechte beloning? Ik kan mij dat niet voorstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel onder de knie hé, anders is het gevaarlijk spel. Toch best een ingewikkeld spelletje ;)
Het is zo dat als je op iemand zijn stick slaat, je het "hakken" noemt.
Wanneer dit gebeurd krijgt de tegenstander een vrije slag. Maar aangezien je in het cirkelgebied geen vrije slag kan krijgen, krijg je een strafcorner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk vroeger was dat nog niet zo maar aangezien jij bijv. Scoopt naar het net of slaat naar het net, en vervolgens staat iemand anders ervoor is het gewoon goal hinderen en dan is het een strafcorner
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dit bestaat niet!! volgens de hockey regels moet je dan maar weg gaan voor de bal, als hij op je voet komt is het shoot anders hoort het eigenlijk geen strafcorner te zijn tenzij je er zelf voor zorgt dat de bal omhoog gaat

succes!
groetjes,
Bronnen: